From the Blog

26 października 2016

Problemy z energią i pamięcią? Sprawdź, czy to nie lecytyna

Dopada cię zmęczenie pomimo tego, że dobrze śpisz i nie pracujesz do późna? A może masz problemy z nerwami lub pamięcią? Zanim zaczniesz denerwować się, sprawdź, czy to nie lecytyna. Ten składnik będący jednym z elementów prawidłowej diety może odpowiadać za wszystkie wyżej wymienione problemy.

Lecytyna – właściwości i działanie

Ten organiczny składnik soi oraz nasion strączkowych odpowiada między innymi za prawidłowe funkcjonowanie nieomal całego organizmu. Lecytyna składa się z dwóch składników, które mają niebagatelny wpływ na nasz organizm:

  • Choliny
  • Izynolu

Cholina odpowiada między innymi za prawidłowe przyswajanie cholesterolu HDL. Występuje w każdej komórce ciała i jak udowodniły badania na szczurach laboratoryjnych, pozytywnie wpływa na spalanie tłuszczu oraz poprawę zarządzania energią. Jeśli czujesz się ciągle zmęczony pomimo dobrej diety oraz snu, może to oznaczać, że właśnie lecytyna jest odpowiedzialna za te zmiany.

Izynol natomiast znajduje się w układzie nerwowym, zwłaszcza w rdzeniu kręgowym oraz mózgu. Odpowiada między innymi za ochronę mielinek oraz regulację przepływu nerwowego. Jego niedobór może być powodem spięć nerwowych albo innych zaburzeń na tle nerwowym.

Lecytyna, jak widać, ma niebagatelny wpływ na działanie organizmu.

Źródła lecytyny

Najbogatszymi źródłami pochodzenia lecytyny jest niekwestionowanie soja. Zawiera ona najwięszke stężenie tego składnika, a co za tym idzie – pozwala na robienie z niej ekstraktów do preparatu dietetycznego na cholesterol.

Niemniej mężczyźni nie powinni spożywać soi w dużych ilościach, ponieważ może powodować niepłodność.

Odpowiedz